Autodiagnoza - style zarządzania i rola lidera

Lider kieruje, posługując się przykładem, a nie siłą

Sun Tzu

Cele:

  • Umocnienie przekonania o wpływie lidera na efektywną pracę zespołu
  • Poznanie różnych stylów zarządzania
  • Określenie funkcji menadżerskich
  • Zdobycie umiejętności przeprowadzenia autodiagnozy w kontekście mocnych i słabych stron
  • Zdobycie umiejętności stawiania sobie celów rozwojowych
  • Zbudowanie świadomości dotyczącej przekonań i ich wpływu na własne działanie
  1. Idea zarządzania i style kierowania
    • "Koło wpływu" – mój wpływ na efektywną pracę zespołu
    • Etapy rozwoju pracownika wg kryteriów kompetencji i motywacji
    • Model przywództwa sytuacyjnego
    • Efektywność i elastyczność stylów zarządzania /dyrektywny, partycypacyjny, delegujacy, wspierający/
    • Funkcje menedżerskie i zadania na poszczególnych etapach
    • Rola lidera a rola menedżera
  2. Rozwijanie umiejętności przywódczych
    • Autoanaliza- moje mocne i słabe strony
    • Profil skutecznego przywódcy – cechy, umiejętności, wartości, działania.
      Jakim szefem jestem – a jakim chcę być?
    • Etapy rozwijania potrzebnych umiejętności
    • Stawianie sobie celów rozwojowych na cykl
  3. Skuteczność a przekonania i nastawienie
    • Poziomy neurologiczne funkcjonowania człowieka
    • Rola i siła nastawień
    • Rozpoznawanie własnych przekonań – przekonania, rozwijające i ograniczające
    • Rozpoznawanie własnych ograniczeń na poziomie stereotypów, przekonań i nastawień
    • Zmiana ograniczających nastawień na wspierające