Merchandising, czyli dlaczego i jak użyć "milczącego sprzedawcy" do zwiększenia sprzedaży ?

Cele:

  • Zrozumienie czym jest merchandising
  • Zdobycie wiedzy na temat rozmieszczania produktów w różnych rodzajach sklepów, w zależności od ich wielkości
  • Zdobycie umiejętności wykorzystywania wiedzy z zakresu psychologii do oddziaływania na decyzje zakupowe Klienta
  • Poznanie standardów merchandisingu
  • Zdobycie umiejętności monitorowania wyników działań merchandisingowych
  • Skorzystanie z analizy przypadku do pogłębienia dotychczasowej wiedzy
  • Zbudowanie poczucia wpływu na kierowanie decyzjami Klienta poprzez odpowiednie działania
  1. Czym właściwie jest merchandising ? Dlaczego warto stosować to narzędzie ?
  2. Rozmieszczenie grup produktów w hipermarketach a rozmieszczenie grup produktów w sklepie detalicznym - sposoby oddziaływania na kupującego poprzez ekspozycję towarów:
    • Czynniki wpływające na zachowania klientów w punkcie sprzedaży detalicznej (PSD), m.in. zasada kontrastu i niedostępności
    • Reguła prawej ręki
    • Potęga zmysłów
    • Impuls wzrokowy (rola kolorów i światła)
    • Dotyk - możliwości kontaktu bezpośredniego z towarem
    • Słuch – oddziaływanie dźwiękiem na konsumenta
    • Idealna półka – co to znaczy? (dlaczego producenci gotowi są płacić za miejsce na półce?)
    • Model AIDA
    • Wykorzystanie materiałów tzw. POS-ów
  3. Standardy merchandisingowe dla przedstawicieli handlowych/ merchandiser-ów) jako konkretne narzędzia ułatwiające ich pracę w punktach sprzedaży
  4. Korzyści opracowania i wdrożenia standardów merchandisingowych
  5. Monitoring merchandisingowy, jako miernik wyników (udziałów) firmy w rynku i realizacji strategii produktowej i promocyjnej
  6. Schemat dziennej aktywności merchandisingowej przedstawiciela handlowego/merchandisera
  7. Analiza studium przypadku (analiza standardów merchandisingowych firmy- lidera rynku FMCG)