Prowadzenie prezentacji handlowej - wizerunek handlowca i firmy

Cele:

  • Budowanie postawy pozwalającej na identyfikowanie się z celami i wartościami firmy
  • Zapoznanie się z głównymi elementami tworzącymi wiarygodny wizerunek firmy
  • Zdobycie wiedzy na temat sztuki autoprezentacji
  • Poznanie sposobów przygotowywania scenariusza wystąpienia
  • Przećwiczenia używania pomocy prezentacyjnych
  • Zdobycie umiejętności dostosowywania argumentacji do typu odbiorcy
  • Zdobycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie prezentacji
  • Budowanie przekonania, że dobre przygotowanie do prezentacji jest połową drogi do sukcesu
  1. Strategia budowania wiarygodnej reputacji firmy oraz umacniania pozycji na rynku
    • Główne elementy i kryteria związane z wiarygodnym wizerunkiem
    • Identyfikacja z celami, wartościami i strategią firmy
  2. Sztuka autoprezentacji
    • Rola pierwszego wrażenia
    • Materiały ofertowe
    • Jak nawiązywać i utrzymywać dobry kontakt z grupą i z pojedynczym odbiorcą
  3. Strategia prezentacji, tworzenie scenariusza wystąpienia
  4. Wykorzystywanie pomocy prezentacyjnych
    • Dobór materiału do grupy odbiorców
    • Cele prezentacji
    • Narzędzia prezentacyjne
  5. Wpływanie na emocje uczestników
    • Budowanie klimatu oraz atmosfery prezentacji
    • Angażowanie odbiorcy i wywoływanie potrzebnych stanów emocjonalnych
    • Motywowanie uczestników prezentacji do spotkania i podjęcia decyzji (rodzaje motywacji)
  6. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w czasie prezentacji
    • Odpowiedzi na trudne pytania
    • Milczące audytorium
    • Osoby przeszkadzające
    • Krytyka i ataki osobiste
  7. Prezentacja oferty i produktu
    • Zamiana cechy oferowanego produktu na korzyści ważne dla klientów
    • Argumentacja dostosowana do odbiorcy
    • Sposoby oddziaływania na kupującego poprzez ekspozycję towarów