Indywidualny styl sprzedaży – zasoby handlowca, inteligencja emocjonalna

Cele:

  • Odkrywanie własnych zasobów i potencjałów handlowca
  • Budowanie przekonania "wszystko jest możliwe"
  • Rozwijanie świadomości swoich emocji i ich wpływu na skuteczność w pracy
  • Poznanie strategii automotywacyjnych
  • Zdobycie umiejętności radzenia sobie ze stresem
  • Zdobycie umiejętności dystansowania się od problemu
  • Zmiana perspektywy i budowanie dobrego, empatycznego podejścia do Klienta
  1. Zasoby handlowca – jakim negocjatorem jestem / jakim chcę być?
    • Moje indywidualne talenty – co określa moją siłę jako handlowca
    • Własny styl prowadzenia klienta w kontrakcie sprzedażowym
    • "Wszystko jest możliwe" – przekraczanie barier. Budowanie przekonań, które pozwalają tworzyć rezultaty, jakimi jesteśmy zainteresowani
    • Motywowanie siebie i klienta w procesie sprzedaży
  2. Zarządzanie własnymi emocjami i budowanie zasobów
    • Rozwijanie samoświadomości w obszarze emocji
    • Budowanie własnych stanów i zarządzanie nimi
    • Zachowanie spokoju w sytuacji stresu i napięcia
    • Automotywacja – poszukiwanie własnych strategii
  3. Inteligencja emocjonalna handlowca- wpływanie na emocje własne i innych
    • Rozumienie Klienta - empatia – umiejętność patrzenia oczami innych
    • Emocjonalne dopasowanie i dostrojenie do Klienta
    • Budowanie dobrego kontaktu i dobrych relacji z innymi ludźmi poprzez dostrojenie się do ich emocji
    • Strategia podejścia do problemów – modele zachowań w trudnych sytuacjach
    • Trzy pozycje percepcyjne: Ja, On (druga strona), Obserwator, do znajdowania najlepszych rozwiązań
    • Wywoływanie w Kliencie pożądanych stanów emocjonalnych