Techniki sprzedaży i elementy negocjacji

Cele:

  • Zrozumienie celów, motywów i kryteriów decyzyjnych Klienta
  • Zdobycie umiejętności przygotowywania własnej strategii handlowej
  • Zdobycie umiejętności prezentowania cech produktu jako korzyści dla Klienta
  • Zdobycie umiejętności rozróżniania typów Klientów i dopasowania do nich trybu przekonywania i argumentacji
  • Poznanie trzech stylów negocjacyjnych (negocjacje miękkie, twarde, i oparte na zasadach)
  • Tworzenie postawy negocjatora, który stosuje taktykę win – win (wygrany- wygrany)
  1. Przygotowanie własnej strategii handlowej
    • Pozycja otwarcia
    • Dolna i górna linia negocjacji
    • Informacje o partnerze
    • Plan procesu
    • Kluczowe punkty: bastiony, tereny zakazane i ustępstwa
  2. Odkrywanie celów, motywów i kryteriów decyzyjnych Klienta
    • Sposoby odkrywania intencji i potrzeb klienta – czyli jak poznać, czego potrzebuje i co pragnie kupić nasz klient
    • Identyfikacja kryteriów decyzyjnych
    • Sprzedaż oparta o wartości – co jest najważniejsze dla klienta
    • Cechy i korzyści- zamiana cech oferowanego produktu na korzyści dla Klienta
  3. Tryby przekonywania i argumentacji – dostosowane do typu Klienta
    • Systemy reprezentacji zmysłowej – wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy
    • Umiejscowienie autorytetu: ja, inni, dane
    • Motywacja: unikanie problemów i orientacja na cel
    • Wielkość informacji: szczegóły lub ogóły
    • Porównywanie: podobieństwa i różnice
  4. Obszar negocjacji w procesie sprzedażowym
    • Zasada: cel, uważność, elastyczność
    • Określenie najlepszego rozwiązania alternatywnego – BATNA
    • Style negocjacyjne (negocjacje miękkie, twarde, i oparte na zasadach)
    • Wyznaczanie obszaru negocjacji, określanie wspólnych korzyści
    • Postawa negocjatora - powadzenie negocjacji typu wygrany – wygrany
    • Nazwanie punktu odejścia od negocjacji
    • Renegocjowanie warunków kontraktu – przeformułowanie celu